Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Άρθρα / Ομιλίες / Συνεντεύξεις

ΘΕΜΑ [Ομιλία] Ομιλία του Δημήτρη Κουσελά Βουλευτή Ν. Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ, στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση της νομοθετικής κύρωσης των αποφάσεων υπαγωγής των επενδύσεων στην ΠΟΤΑ Ρωμανού και Πύλου στό άρθρο 9 του Αναπτυξιακού Νόμου 3299/2004.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 1/3/2007
Αθήνα, 01 Μαρτίου 2007

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΥΣΕΛΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ, ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ, ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ  ΥΠΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΟΤΑ ΡΩΜΑΝΟΥ ΚΑΙ ΠΥΛΟΥ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 9 ΤΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΝΟΜΟΥ 3299/2004.

Κύριε Πρόεδρε, κυρία και κύριοι συνάδελφο, ως Μεσσήνιος και βουλευτής του ΠΑΣΟΚ αισθάνομαι ιδιαίτερη ικανοποίηση γιατί σήμερα, με την κύρωση των 4 υπουργικών αποφάσεων, μπαίνει στην τελική ευθεία ένα μεγάλο έργο για τη Μεσσηνία και την Πελοπόννησο. Ένα έργο που το περιμένουν χρόνια τώρα οι Μεσσήνιοι πολίτες που θεσμοθετήθηκε από τη Βάσω Παπανδρέου το 1997 και οριοθετήθηκε από τον Κώστα Λαλιώτη το 2001.

Με την ψήφιση του σχεδίου νόμου, δικαιώνουμε την υπομονή και την επιμονή του συμπατριώτη μου καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου, να υλοποιήσει στον τόπο μας ένα πραγματικά τολμηρό και πρωτόγνωρο σχέδιο, που ξεκίνησε 25 χρόνια πριν. �Ενα σχέδιο συνδυασμένων τουριστικών επενδύσεων, που επί χρόνια χρειάστηκε να αναμετρηθεί με τη δυσπιστία στο καινούργιο, με τη γραφειοκρατία, με τις πολυάριθμες απαραίτητες άδειες, εγκρίσεις και προδιαγραφές.

Δικαιώνουμε τη θεμελιώδη επιλογή των Κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ  να προωθήσουν ποιοτικές, εναλλακτικές και συνδυασμένες μορφές τουρισμού, με στόχο την προσέλκυση τουριστών υψηλού επιπέδου, με τη θεσμοθέτηση, (άρθρο 29 ν. 2545/1997), των Περιοχών Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης  και με την επεξεργασία  συγκεκριμένων προδιαγραφών χωροθέτησης και περιβαλλοντικής τους προστασίας.

Μια επιλογή που αρκετοί στην αρχή την πολέμησαν, (μεταξύ αυτών και οι σήμερα κυβερνώντες...), στη συνέχεια όμως συντάχθηκαν, ευτυχώς, με τις απόψεις μας.

Και αυτό είναι πολύ σημαντικό, κύριοι συνάδελφοι, να υπάρχει αξιοπιστία και συνέχεια στους σχεδιασμούς της Πολιτείας, η μια Κυβέρνηση να παίρνει τη σκυτάλη από την άλλη, αναγνωρίζοντας και συνεχίζοντας τις προσπάθειές της για το καλό του τόπου και της περιφερειακής ανάπτυξης. Πόσο μάλλον σε τέτοιες σημαντικές επενδύσεις, που συναντούν την αποδοχή της συντριπτικής πλειοψηφίας,  της τοπικής κοινωνίας!    

Η ΠΟΤΑ Μεσσηνίας, είχε εξαρχής θεωρηθεί από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ προορισμός επενδύσεων ιδιαίτερης σημασίας, αφού θα προσέθετε ένα νέο, καινοτόμο και ποιοτικό δεδομένο στη συνολική τουριστική  προσφορά της Χώρας, υπηρετώντας τους στόχους της περιφερειακής ανάπτυξης, της προσέλκυσης ποιοτικού τουρισμού και της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου. 

Αυτές τις επενδύσεις τις περιμένει και τις χρειάζεται η Μεσσηνία και �θα πρόσθετα- ολόκληρη η Πελοπόννησος, ως κρίσιμη μάζα για την τουριστική και τη γενικότερη ανάπτυξή τους.

Τα πολλά και σημαντικά πλεονεκτήματα του Νομού Μεσσηνίας (ακτές, κλίμα, φυσικοί και πολιτιστικοί πόροι) είναι γνωστό πως δεν αντανακλώνται στην υπάρχουσα τουριστική του ανάπτυξη και υποδομή. Έχουμε μόνο 6.617 κλίνες και 2,5 διανυκτερεύσεις τουριστών ανά μόνιμο κάτοικο, όταν τα Δωδεκάνησα  έχουν 84,5 διανυκτερεύσεις ανά μόνιμο κάτοικο!  

Σε ένα Νομό που δεν διαθέτει, μέχρι σήμερα, ούτε μια μονάδα αυτού του επιπέδου, είναι σημαντικό να προστεθούν, συγκροτημένα, με σχέδιο και προδιαγραφές, 2.750 κλίνες 5 αστέρων και συνδυασμένες σύγχρονες υποδομές (υδροθεραπευτήριο, συνεδριακό κέντρο, γήπεδα γκολφ κλπ) απευθυνόμενες σε τουρίστες υψηλών εισοδημάτων, που θα αφήσουν χρήματα και στις μονάδες και στην ευρύτερη τοπική αγορά.  

Πρόκειται για επενδύσεις-αιμοδότες της περιφερειακής μας ανάπτυξης,  όπως καταδείχθηκε στη διεξοδική συζήτηση που έγινε στη διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων.

Οι επενδύσεις αυτές:

    • αφορούν αυτοτελή, βιώσιμα και ολοκληρωμένα επιχειρηματικά σχέδια, με σημαντικά πολλαπλασιαστικά  οφέλη,

    • θα συμβάλλουν καθοριστικά στην προβολή και την απορρόφηση των τοπικών μας προϊόντων, στην ενίσχυση των ποιοτικών καλλιεργειών, των μικρομεσαίων μονάδων, του εμπορίου και των υπηρεσιών  στη Μεσσηνία και στην Πελοπόννησο,

    • θα αναδείξουν και θα προβάλλουν τους πλούσιους φυσικούς και πολιτιστικούς πόρους του νομού Μεσσηνίας, της Πελοποννήσου και της χώρας μας διεθνώς,

    • ενισχύουν σημαντικά την απασχόληση με 2.000 θέσεις εργασίας στο ξεκίνημα και 5.500 στην τελική φάση. Αυτές οι θέσεις μπορούν και πρέπει να καλυφθούν, στο μεγαλύτερο μέρος τους, από την τοπική αγορά εργασίας, παρέχοντας ευκαιρίες απασχόλησης και επιχειρηματικότητας στους  νέους μας, ένα καλό αντίδοτο στην επαπειλούμενη εγκατάλειψη της υπαίθρου. (Η επιδότηση αυτών των επενδύσεων ανά θέση εργασίας (130.000 ευρώ),  είναι σημαντικά χαμηλότερη από τον μέσο όρο των επιδοτήσεων ανά θέση εργασίας (200.000 ευρώ) που δόθηκαν σε όλες τις άλλες επενδύσεις με τον ίδιο αναπτυξιακό νόμο.)

    • πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές ήπιας τουριστικής ανάπτυξης. Σημειώνω, στο σημείο αυτό, τη δέσμευση της ΤΕΜΕΣ ότι στην τελική φάση του έργου η δόμηση δεν θα ξεπεράσει το 8% της συνολικής καθαρής έκτασης, παρ� ότι από το νόμο παρέχεται η δυνατότητα να καλύψει μέχρι και 2,5 φορές μεγαλύτερη (20%). 

Ως Μεσσήνιος και ως βουλευτής του εθνικού Κοινοβουλίου, έχω, λοιπόν, κάθε λόγο  να υπερψηφίσω τη νομοθετική κύρωση  των  κινήτρων για τα 4 επενδυτικά σχέδια της ΤΕΜΕΣ  Α.Ε. στις ζώνες Ρωμανού και Πύλου της ΠΟΤΑ Μεσσηνίας. Θέλω να πιστεύω, μετά και από τις απαντήσεις που λάβαμε στα σχετικά ερωτήματα, ότι η Κυβέρνηση έχει από κάθε άποψη διασφαλίσει την ομαλή εθνική και κοινοτική επιδότηση αυτών των σημαντικών επενδύσεων,  ώστε να ολοκληρωθούν κανονικά  μέχρι τα τέλη του 2008. Σε διαφορετική περίπτωση θα έχει ακεραία την ευθύνη. 

Θυμίζω, όμως, και τις λοιπές προϋποθέσεις, που πρέπει να εξασφαλίσει η Κυβέρνηση, ώστε οι επενδύσεις αυτές να λειτουργήσουν ομαλά και να αποφέρουν  τα προσδοκώμενα οφέλη. Αναφέρομαι  ειδικότερα:

    • στην αναγκαία αναβάθμιση του εσωτερικού οδικού δικτύου του Νομού μας (Περιφερειακός Καλαμάτας-Μεσσήνης-Πύλου, οδικοί άξονες Κυπαρισσίας � Φιλιατρών, Γαργαλιάνων-Πύλου, Μεθώνης-Κορώνης-Πεταλιδίου κλπ).

    • στα αναγκαία χωροταξικά σχέδια και περιβαλλοντικά έργα στο σύνολο του νομού Μεσσηνίας, 

    • στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού μας δικτύου, του αεροδρομίου Καλαμάτας, στην αναγκαία ανάπτυξη κόμβου συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών στη Μεσσηνία

    • στην ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων της Ιθώμης, της Πύλου, των λιμανιών και των κάστρων μας και, τέλος,

    • στην αναγκαία λειτουργία Σχολής Τουριστικών επαγγελμάτων στο ΤΕΙ Καλαμάτας. 

Αυτά, αν θέλουμε οι μεγάλες επενδύσεις να έρχονται, να αποδίδουν και να πιάνουν πραγματικά τόπο στη χώρα μας.

Αν θέλουμε η περιφερειακή μας ανάπτυξη να μην γίνεται «χύμα», αλλά με συνολικό σχέδιο, με συνδυασμένες παρεμβάσεις και με προοπτική για τον τόπο μας!